Adrenalin
Release Date:March 11, 2010
Label:Monkey Bone
Length:36:05
Produced by Audi Mok & Faizal Tahir & Izham Omar
verdict - 4/5
Track Listing
1Adrenalin
2Superhero
3Selamat Malam
4Karma
5Hanyut
6Bencinta
7Muzik
8Hanyut (Akustik)
9Semesta
10Semesta (Hidden Track)

.::And finally the real drama king is back with another excitement yang sangat mengujakan peminat2 beliau, so mari kita bedah siasat apa yang sangat mengujakan tentang album ini.

.::Album ini dibuka dengan track Adrenalin, sound pop rock yang fresh. Its just a fine track, nothing much to said but the way it ended, well. Track kedua Superhero bagi aku tertalu Faizal, kita memang sudah boleh predict lagu-lagu begini akan ada dalam album baru beliau so masih lagi belum benar2 buat aku teruja.

.::Till the next stop which is Selamat Malam single kedua selepas Bancinta. The piano works really great Izham! Lagu ini sebuah trak yang complicated bagi aku, the way how Audi blend the ballad with the mood of classic rock really turns me on (rujuk I Dont Wanna Miss a Thing - Aerosmith) but sometimes the strings buat aku rasa lagu ni bingit sikit, at this point yes, adrenalin aku benar2 move.

.::Karma is wow bagi aku. The melody is so good, and the chorus is the killer especially part hey.. hey.. Thumbs up untuk Audi dan FT. I keep repeating this song over and over again before move to the next track. One of Audi best work! Hanyut bermula dengan vocal solo FT dan ini adalah track yang meletakkan emosi FT paling baik dalam album ini. Ada dua version studio n acoustic aku enjoy kedua2nya sebab macam aku cakap tadi this is the best emotion that FT give in this album. Melodi lagu ini sangat baik, dan bait lirik "Aku memang bersalah selalu saja mengabaikanmu / kusedari segala perih kau lalui ku terlupa kau terluka" good shot for the next AJL!

.::Track 6 Bencinta kita skip sebab semua orang dah tau dan faham pasal lagu ni, so takde apa sangat nak cakap. Sebab track Muzik is the much way better, sound rock+classical = Queen yang sangat mengancam, melodi Terbaik Audi dalam Adrenalin and the arrangement is awsome! Aku sangat enjoy membaca lirik lagu ini pemilihan perkataan seperti serius, mentaliti mundur, kosa kata, etc. buat aku fikir wow sebab aku ingat Ad Samad je yang berani nak pakai words yang macam tu. This is my no.2 fav track after Karma.

.::Semesta bermula perlahan buat aku tak berminat sangat but when the actual music masuk it sound better, dan semakin ke hujung Semesta menjadi sangat menarik track ini bersambung dengan hidden track a.k.a FT Thank You yang ada back-up suara Nikki. It ended very very well ibarat menonton sebuah konsert live.

.::Overall this is one of the best Audi work after Hawa, and much way better daripada Aku .Muzik.Kamu yang bagi aku sangat pop. Album ini ada good shot untuk bersaing dalam kategori Best Album untuk next AIM. Congrats to FT, Audi and the crew Adrenalin aku benar2 move dengan karya hebat ini, even yes literally FT is not my fav esp. bila dia bercakap but aku tak bias dalam perihal muzik, he`s great and he should do a lot more on this kind of product.

.::Sumber dari http://accordingtohafizanmohd.blogspot.com/2010/03/faizal-tahir-adrenalin.html